19.3.11

PENYELEWENGAN DARULSAKA

Sila baca blog darulsaka.blogspot.com pasti akan terjumpa banyak PENYELEWENGAN daripada ajaran Islam sebenar. Antara yg dapat saya kutip adalah seperti di bawah:

1)menuduh zina dan liwat hanya dengan scan semata-mata:

lihat http://www.sabritpm.blogspot.com

beliau menuduh sabri berzina hingga sabri terpaksa mempertahankan diri dengan bersumpah cerai bini talak 3 dan menyatakan Tok Belagak tidak akan berani sumpah cerai bini talak 3 kerana dakwaan zinanya adalah palsu. post dlm blog ini dicopy drp blog sabri catatnota.blogspot.com

MENGIKUT HUKUM ISLAM MENUDUH ORG BERZINA TANPA MEMBAWA SAKSI ADALAH DIKENAKAN KAZAF IAITU ROTAN 80 KALI.

lihat http://www.adikbelagak.blogspot.com

Tok belagak dan adiknya serta gurunya Mat Jali Mat Samin (yang mengajar Abismillah = Adakah dengan nama Allah?) memfitnah UST LOKMAN (yg keluar di Astro Oasis bersama Ashraf Muslim) sebagai meliwat pesakit di Brunei. Blog ini dicopy paste drp blog rozaimy.komputer.com.my, dan artikel di dalam blog itu telah pun didelete oleh rozaimy (adik tok belagak).

Beliau juga memfitnah USTAZ LOKMAN menggunakan jin dalam rawatannya.

2)dakwaan BOLEH NAMPAK SIKSA KUBUR

Boleh layari
http://darulsaka.blogspot.com/2009/10/zikir-dan-nafas-serta-kaitannya.html
untuk DAKWAAN BOLEH TENGOK AZAB KUBUR. Petikan artikel disertakan di bawah.

"So always refer to your guru..Sebab Guru wajib tahu petua-petua ini sebab nak jadi Guru minima nya mesti boleh tengok siksa kubur..atau paling rendah pun boleh melihat dengan matahati yang dalam...Membesarkan keempat-empat salur nafas ni adalah secara berkala dan ianya tidak sama dari seorang salik ke seorang salik...Sesak nafas juga mungkin disebabkan ada gangguan dalam badan samda angin atau pun jin dan makhluk ghaib..Zikir yang mula dah nak mantap akan mengakibatkan hawa angin bergerak...begitu juga akan mengancam makhluk halus yang menumpang..maka Guru kena tahule...kalau tak tahu..belajar le lagi sebelum mengaku Guru...DEN kira lain sebab DEN kan Sifu segala Sifu."

3)Menuduh Ust Ismail Kamus mempunyai SAKA untuk menjatuhkan kewibawaan Ustaz Ismail Kamus.

4) Mengaku lebih hebat daripada USTAZ HARON DIN dalam perubatan ISLAM. Padahal beliau mengaji pun merangkak-rangkak.


5)Mengajar zikir ABISMILLAH sama seperti ajaran seorang tua di kaki gunung ledang seperti dalam harian metro dahulu. ABISMILLAH bermakna ADAKAH DENGAN NAMA ALLAH.

6)Mengaku boleh naik langit dan selamba aje berpuluh kali beryakazah dengan rasulullah saw. Ini terdapat dalam siri ceramah beliau di hadapan murid2 beliau.

7)Mendakwa Nabi Khidir adalah IBLIS laknatullah.

Ungkapan famous dia tentang IBLIS adalah “Biarlah masuk neraka dengan kasih sayang Allah drp masuk syurga dengan kemurkaanNya” ungkapan bangang krn takkan Allah swt nak masukkan org yg dia sayang ke dalam neraka. Beliau bermaksud bahawa Iblis mentaati perintah Allah yg menjadikannya berkarakter jahat dan masuk neraka.

8)Menyatakan Adi Putra yg mengajar Hang Tuah bersilat adalah Sheikh Abdul Qadir Jailani.

9) Menyatakan bukan semua org yang mati akan ke alam barzakh….seperti Hang Tuah, Dandiar yg cuma berpindah alam….dia buat cerita kartun macam agama buddha la pulak. Sila lihat ini

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:82CeFqdTYzoJ:darulsaka.blogspot.com/2010/04/derita-sihir-minyak-dagu.html+dandiar+darul+saka&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=my&source=www.google.com.my

“”Pada tahap tertinggi ilmu Musyahadah…boleh sahaja mati biasa..jasad ditanam.

Satu lagi tahap ialah just berpesan pada sanak saudara atau murid kaka…Biasanya dia akan berkata di sini tompek DEN berpindah alam….Dia pun melangkahlah dan hilang..ada yg dianggap mati ada yg tidak itu atas perintah Allah s.w.t. Jasad hilang begitu aje. Namun di zaman ini rasanya sudah tiada walaupun masih ada yg mampu berbuat gitu..Sifu DEN pesan sebab banyak urusan dunia berkait rapat. Antaranya harta pusaka, insuran, dll supaya tidak menyusahkan pewaris2 yang tinggal…report polis mesti dibuat..so memang aan menyusahkan pewaris..maka ramai yg memohon mati dalam kaedah berjasad.

Mati dalam kaedah tanpa jasad ini..selalau di buat tanda oleh ahli keluarga seperti makam. Nmaun bila sudah bergenerasi…cicit2 ke bawah tidak tahu cerita …ingat makam yg di bina itu ada mengandungi jasad/tulang temulang onyang mereka..Walhal isnya di bina sebagai memperingati sahaja.”"

10)Mengaku boleh matikan kote org. Itu pasal murid dia takut dengan dia…

11) Mengaku boleh scan dari jarak jauh dan tahu apa penyakit itu dan ini hanya dengan beri nama aje. Kebanyakannya saka lah sebab saka dia dpt rm130 kalau buang.

12)boleh buang saka jarak jauh…

cuba menyamar call nombor ni 0123623594 bg nama org dah mati pas tu suruh dia scan ada sakit atau sihir atau saka…cepat je jawab…

13)mengaku sifu segala sifu dalam perubatan siap haron din pun kalah

14)Mengajak berjudi.

mengajak ‘karma’ (nama samaran seorang pengkomen yg membangkang supaya betting rm2000 utk confirm kote karma dah mati), bab ni rozaimy pun terlibat sekali….boleh tanya dia…sila baca komen dlm post di bawah…petikan artikelnya disertakan di bawah ini:

"Why not kita put RM 2,000.....ada berani ? U choose....nak debat..nak fight nak main jurus..."June 3, 2010 12:06 AM...

"Tapi kalau nak challenge DEN just come with RM 2,000. Kalau nak repair Anu ko...Just Bring Rm 3,000" June 3, 2010 9:17 PM

http://darulsaka.blogspot.com/search?q=satu+pengajaran+buat+den

15)mendakwa rasulullah KHADAM AYAT QURSI lihat petikan di bawah ini:

"Sesuai dengan kebesaran Ayatul Qursi..Khadam Ayat tersebut pastilah Kekasih Allah sendiri yakni Muhammad s.a.w"

http://darulsaka.blogspot.com/2009/10/ayat-qursi-dan-kaifiat-mengamalnya.html

16)mengakui kewujudan DEWA dan dewa bukan dari spesis jin. lihat di bawah:

http://darulsaka.blogspot.com/2009/11/pakaian-dewa.html

17) secara nyata mengkafirkan WAHABI, lihat petikan artikel dalam blog darulsaka di bawah:


"Tapi DEN nak marah pun nak buek apa...mereka 2 ekor diatas tu bukan ISLAM pun...Sebab itu DEN tak pernah panggil DEPA Syeikh pun. Panggilan Ustaz pun DEN goli nak panggil dorang."

Dipetik drp http://darulsaka.blogspot.com/2010/05/memusnahkan-fahaman-wahabi-salafiah.html


2 comments:

  1. Ha ini boleh bawak ke JAKIM..kasi ceramah kat DS punya pengikut.Kasihan orang2 Melayu kat situ dari yg berkopiah,berjanggut ,yang baru belajar nak pakai serban.Takde sorang pun yg menegur atau nak kias2 supaya muhasabah diri.

    ReplyDelete
  2. Kalau ilmu secubit x yah ler nak cakap macam ko yg betul..

    ReplyDelete