23.3.11

Langkah langkah Mengenal Allah - 1

Langkah langkah Mengenal Allah - 1


Dipetik drp: http://darulsaka.blogspot.com/2011/03/langkah-langkah-mengenal-allah-1.html

Diri kita di alam ruh telah mengenal Allah dengan pandangan yang dibuka secara kasyaf dan memuji Allah dengan Nur Allah. Diri kita (ruh) juga adalah kaku, tiada baginya sifat melainkan Allah s.w.t mempersifatkan ia dengan diperlihatkan, diperdengarkan, diperkalamkan, di perhidupkan, diperkehendakan, di perilmukan dan di perkuasakan tanpa alat zahir seperti mata, telinga dan lainnya. apabila ia dimasukan dalam sarung badan manusia, maka segala alat anggota badan berfungsi dengan kadar yang ditentukan sesuai dialam zahir pula. Tiada lain tujuan kita dimasukan dalam badan yang lengkap dengan alat- alat tersebut melainkan agar tetap berTauhid dan Bertasbih padaNya.

Ianya berkisar kepada 7 sifat Maani. Ada Den turunkan kaifiat menafikan ( nafi isbat ) dalam tajuk Persugihan. Sebaiknya dibaca sebelum solat sebagai ikhtiar menafikan diri. Nyatakan Aku Haq Allah. Sebagai makhluknya hendaklah sentiasa kita menafikan Keakuan diri. Guru Den sentiasa ingatkan Den agar tidak lupa akan amalan penafian Diri..samada sebelum solat sehinggalah sebelum mengubat manusia maupun Jin.

KOMEN

Berlakon lagi belagak, kan sekarang ni ko tengah diperhatikan oleh JAKIM/JAIS...he he he kenapa ko tak nafikan ko tu SIFU SEGALA SIFU.....sifu segala sifu tu hak Allah swt....hai la belagak, nama tok belagak tu pun kau tak mampu nak buang, lagi mau nafi diri ka?

No comments:

Post a Comment