10.1.11

TAK BERANI BERDECIT

Oklah lebai, gua ikut lu. Sian gak aku tengok....terpaksa belagak sembunyikan dirinya yg hensem tu....abih kena londeh....nak buat camana...dia kena qisas...dulu dia buat org...laa ni org buat dia plak......ok yg sudah tu sudahlah.....

Mesti lps ni ada totok yg bengang tak puas ati...sabar bang...ikut cakap guru, sabar apa org cakap kat kita.....kita buat pekak je...kalau nak lepaskan geram mailing list kan ada...kita baca aurad byk2.

Lain kali jgn jolok sarang tebuan, kan dah den kobarkan dengan hutan-hutan sekali den bakar.....mana mau nyorok lagi....habih kena kirai.....

Hensem

13 comments:

  1. ho bang umar, ayat bawah ni macam ayat bang sabri aje, bang umar niru bang sabri yah bukan nak isu yang umar itu sabri ahh

    "dengan hutan-hutan sekali den bakar"

    -uthman

    ReplyDelete
  2. sekali sekalo den konangkan jatuh kosian pun ado tengokkan TB ni... yo lah, korang peratikan baik-baik gambar TB sekeluargo tu...setiap insan nak bahagia...kalaulah TB ni keluargo kito, bapak kito ko, abang kito ko, adik kito ko...sian den nengokkan...tapi yang tak hengat tu yang tak tahan tu..."di bawah tapak kaki kiri den joo"...adusss.

    Musim-musim hujan ni toringat abah den dikampong nuun...sian dio, makan apo hari ni, nogheh tak boleh pokok basah. Hujan-hujan ni layan kopi o panas ngan ubi robus pun sodap...

    ReplyDelete
  3. aku tergerak hati nak mai sini... please ler, kalau nak buat statemen.. jangan ler tempiaskan kat aku..

    ReplyDelete
  4. alamak sorry bang sabri, gua saja je nak memahatkan kata2 keramat abg je....jgn risau org tau yg den ni bukan sabri....nak tau tanya belagak, n tanya dia kenapa tak nampak ke tali dari langit, kata dah dpt alamat siap mati semua kaum keluarga.....

    Tunjang ilmu belagak adalah SCAN, so tunjang ilmu dia sebenarnya ialah SANGKAAN aka KHAYALAN, so korang nak belajar khayalan baik tengok cerita kartun...

    ReplyDelete
  5. rupanya bang sabri pun ikuti perkembangan TB ni ya...

    ReplyDelete
  6. ada kaki sound.. tu pasai mai tengok

    ReplyDelete
  7. ni cerita dr seorang sahabat yg rapat & sgt aku percayai. Ceritanya : TB berguru dgn Mat Jali Mat Samin Kg. Dulang, Jelebu. Mat Jali berguru dengan Mohd Noor (Nur Muhammad). Nur Muhammad berguru dengan Hj Ahmad Gachung. Hj Ahmad berguru gak tapi tak tau la samada dengan orang ke... dengan kartun. sahabat aku ni pernah jadi 'wali' kejap masa berguru dgn Nur Muhammad tu dulu. Masa tu TB pun x kenal lg dengan Mat Jali tu.

    ReplyDelete
  8. Aku adalah murid seperguruan dengan Tok Mat Jali yang tinggal di Jelebu N.S. Tok Belagak berguru dengan Tok Mat Jali, sedangkan aku dan rakan yang lain telah mengucap kembali dua kalimah syahadah. Jadi, lu pikir la sendiri

    ReplyDelete
  9. Bang
    cuba cerita detail sikit apa yang tak kena dengan Tok Mat Jali tu sampai korang kena mengucap balik dua kalimah syahadah. Kitorang pun nak tau gak...

    ReplyDelete
  10. Anonymous said...
    Solat 5 waktu tu syariat Muhammad. Kalo x buat, satu hal tapi kalo buleh adjust sampai 1 rakaat ke, solat malaikat ke, mcm mana kiranya? masih umat Muhammad saw lagi ke?

    Tu belum kira jubah lagi. mcm2 warna ikut pangkat. biasa la, wali le katakan!

    Kalo kat kampung dulu, zikir campur je lelaki pompuan dalam 1 bilik---golap lagi! Sekarang ni dah ada aircond, kena la berjarak sikit (mcm kat DS le). kalu tak, bahaya woooo. TB pun pernah kata sapa yg banyak zikir, kote dia power! kalu duduk dekat2, hmmm yummy yummy le jawabnya!

    Ala! apa susah, korang gi la sendiri berguru dgn mat jali tu. aku cerita pun ada orang akan kata aku bohong. aku sendiri pun mungkin ada tertokok tambah 'perisa' cerita. so, gi la sendiri belajar dgn mat jali. kalu nak yg lg power, anak murid dia yg SIPU SEGALA SIPU tu.

    Kami dah tobat beb!!! Asyhadualla Ila Ha Illallah. WA ASYHADU ANNA MUHAMMADARRASULULLAH.

    ReplyDelete
  11. erm.. boleh sy hubungi tuan? ( ex anak murid mat jali)

    ReplyDelete